Educació Emocional
L’educació emocional és un procés educatiu continu i permanent que té per objectiu l’adquisició i desenvolupament de competències emocionals com a complement indispensable del desenvolupament cognitiu, constituint ambdós els elements essencials del desenvolupament integral de la personalitat (Bisquerra, 2000).
A través de metodologies vivencials els nens i nenes aprenen a identificar les seves pròpies emocions i les emocions dels altres adquirint recursos per a regular-les adequadament i afrontar millor els reptes que se li plantegin en la seva vida quotidiana.
Evidències científiques avalen la importància de la intel·ligència emocional en el desenvolupament i l’aprenentatge de les persones, en aquest context l’educació emocional esdevé una eina clau per al desenvolupament integral de la personalitat i per a assolir un alt nivell de benestar personal i social.
Objectius generals:
-
Afavorir el desenvolupament integral de la personalitat
-
Fomentar un bon clima i actituds de respecte i tolerància
-
·Adquirir competències per comprendre i regular les emocions
-
Optimitzar el temps de l’espai del menjador donant-li un valor educatiu
Objectius específics:
-
·Identificar, comprendre i regular les pròpies emocions.
-
·Afavorir el desenvolupament de competències bàsiques per l’equilibri personal i la potenciació de l’autoestima.
-
·Adquirir el vocabulari emocional bàsic.
-
·Adquirir habilitats socials com l’empatia i l’assertivitat en les relacions interpersonals.
Destinataris: adreçat als nens i nenes de P4 a 6è.
Responsable AMPA: Vicky Agustí Vallès i Josep Núñez Prat
Entitats: Mª Creu Royo (de P4 a 2n) i CIM Psicologia (de 3r a 6è)
Més informació: ampa@anglada.info